Monday, May 7, 2012

Kelanang & Morib


Jom merayap lagi. Kali ini aku akan pergi ke Pantai Kelanang dan Morib melalui jalan kampung. Bermula dari stesen petrol  Petronas, terus ke persimpangan Pulau Carey. Laluan alternatif dan tidak banyak kenderaan menggunakan jalan ini. 

Seronok bila berbasikal melalui jalan kampung. Sejuk dan tenang ja. Kita akan lihat rumah-rumah kayu dengan reka bentuk tradisional masih tegap berdiri. 
Terasa laluan kampung itu lebih pendek daripada jalan utama. Aku berhenti di Kampung Bandar untuk melawat  istana dan masjid lama Sultan Selangor (5)

Teruskan berbasikal ke arah bukit Jugra. Tempat yang popular untuk penggemar sukan ekstrem -


Pada sebelah petang, aku sampai ke pantai Kelanang. Berhenti dulu untuk makan tengah hari, walaupun masa makan  dah lama berlalu. Sambil-sambil tu nikmati keindahan pemandangan pesisir pantai. Tempat ini sesuai untuk bersantai dengan rakan-rakan dan keluarga, kemudahan taman permainan dan kawasan rehat pun lengkap disediakan.

Bila dah kenyang ,sambung semula perjalanan  perjalanan aku ke destinasi akhir ~ pantai Morib.


Morib bersebelahan dengan pantai Kelanang, jadi terdapat jalan kecil yang menghubungkan antara kedua-dua lokasi. Di sepanjang laluan pantai, kita akan disajikan dengan pemandangan pokok-pokok bakau. Ada juga kawasan pokok bakau yang mempunyai lanskap yang cantik. Sesuai untuk buat photoshoot majlis perkahwinan..

Apa yang menarik di pantai Morib?



Pemandangan matahari terbenam yang paling cantik adalah di pantai Morib.


Jadi, sehingga kita bertemu semula di lain kembaraan.

***

No comments:

Post a Comment