Thursday, September 25, 2014

Kaki Bukit - Wang Klian - Wang Prachan

Trip jemputan dari rakan kayuhan sempena sambutan harijadinya. Melihatkan route yang hendak dilalui adalah Wang Klian, aku terus bersetuju sebab aku nak rasa pacaknya Wang Klian.
Ya, mula kayuh dr Butterworth, tapi aku tak nak cerita tentang perjalanan di situ kerana biasa-biasa saja.


14/5/2014 - Kayuhan dr Kuala Sanglang menuju ke Kuala Perlis , seterusnya Kangar, Kaki Bukit dan bermalam di Taman Negeri Perlis..

Sungguh mendebarkan. Aku biarkan kawan-kawan yang lain mendaki dengan kelajuan mereka, dan aku maintain 3 km/sj. Speed 1 - gear 1 . Hahaha..asal kayuh, asal sampai.  Selekoh kedua memang tak bagi peluang langsung, mencanak naik. Phews !
Rasa dada cam terbakar uii. Walauapa pun kayuh tetap kayuh, no tolak-tolak haaa..




Akhirnya berjaya mengharungi cabaran Wang Klian pergi dan balik. Jarak sehala cuma 8.2km. Masuk Wang Prachan, Thailand kejap untuk bersarapan pagi dengan pulut ayam.


HIP HIP HURRAY..!


No comments:

Post a Comment